واکنش متقابل دولت بریتانیا با دولت ایران در صورت برخورد قهرآمیز جمهوری اسلامی با دفتر BBC در تهران

۴ بهمن ۱۳۸۷




به گفته منابع آگاه در بریتانیا اگر جمهوری اسلامی ایران با دفتربی بی سی در تهران برخورد کند و آنرا به تعطیلی بکشاند دولت بریتانیا نیز بلافاصله و در اقدامی متقابل دفاتر واحد مرکزی خبر ، شبکه پرس تی وی و شبکه العالم را در لندن پلمپ خواهد کرد . یک مقام انگلیسی در این باره گفته است : به نفع دولت ایران است که با بی بی سی همکاری کند یا درکار آن اخلال ایجاد نکند چون هدف ما نه تنها دشمنی با جمهوری اسلامی نیست بلکه در پی ایجاد فرصت برای حضور سران دولت ایران در برنامه های این تلویزیون نیز می باشیم . به گفته این مقام انگلیسی دولت ایران نباید در اندیشه این باشد که دولت بریتانیا در این مورد دست و پا بسته است و ایران به این گمان ، هرعملی بخواهد انجام دهد اما منتظر هیچ واکنشی نباشد . این مقام انگلیسی در پایان تاکید کرد دولت بریتانیا به دقت واکنش مقامات ایران را زیر نظر دارد و به هر گونه اقدام منفی به سرعت واکنش نشان خواهد داد .

2 نظرات:

ناشناس گفت...

به نظرم خبر شما بی مبنا است. چون نه با سیاست های ایران درباره فعالیت کلیت دفتر بی بی سی (و نه لزوما بخش فارسی) در تهران هم خوانی دارد، نه با طبیعت و شیوه های فعالیت مختلف دفترهای گوناگون صدا و سیما، پرس تی وی و العالم در لندن و نه با رویه قانونی دولت بریتانیا در برخورد با رسانه ها.

ناشناس گفت...

بریتانیا که سوریه یا بورکینافاسو نیست که اینگونه عکس العملی انجام دهد.حتی اگر فردا دفتر بی بی سی وورلد در تهران را آتش بزنند و خبرنگارش را زندانی باز امکان ندارد بریتانیا دفاتر آن ها را ببندد .بورکینافاسو نیست که مقابله به مثل خرکی کند!!!!

ارسال یک نظر