جایزه 250 هزار دلاری مایکروسافت برای سر یک ویروس‌نویس

۲۶ بهمن ۱۳۸۷


مايکروسافت اعلام کرد کساني که در مورد نويسندگان و منتشرکنندگان ويروس Conficker اطلاعاتي به اين شرکت بدهند، 250 هزار دلار پاداش دريافت خواهند کرد.
جرج استاثاکوپولوس (George Stathakopoulos) يکي از مديران مايکروسافت گفته است: به عنوان بخشي از تلاش‌هاي امنيتي مايکروسافت، ما دائماً در حال استفاده از شيوه‌هاي گوناگون در امر توسعه ابزار و متدلوژي‌ها، با هدف محافظت از مشتريان خود هستيم.
يادآور مي‌شود ويروس Conficker که Downadup نيز ناميده مي‌شود، در ماه اکتبر مشاهده شده است و از آن زمان تاکنون حداقل 10 ميليون رايانه را آلوده نموده است.گفتني است عملکرد اين کرم به گونه‌اي بوده که مقامات دولتي انگليس و فرانسه را مجبور کرده است که بعضي رايانه‌هاي خود را خاموش کنند. اين ويروس رايانه‌هايي را که در آنها از سيستم عاملي غير از ويندوز استفاده مي شود، آلوده نمي‌سازد. به گزارش فاکس نيوز کارشناسان از اين نگرانند که شايد Conficker گوش به زنگ دريافت دستوري باشد که پس از دريافت، تمام رايانه‌هايي را که آلوده کرده به يک شبکه بات نت بسيار قدرتمند تبديل مي‌کند.
اين بات نت ممکن است براي به محاق کشاندن سايت‌هاي تجاري، نظامي يا دولتي به کار گرفته شود.
AOL، ICANN، Verisign، Symantec و F-Secure شرکاي مايکروسافت در تامين مبلغ جايزه 250 هزار دلاري هستند. اين اولين باري نيست که مايکروسافت براي دستگيري يک بزهکار اينترنتي جايزه تعيين مي کند. بالاخره اين هم راهي براي تامين امنيت داده‌ها به شمار مي‌رود.

0 نظرات:

ارسال یک نظر