همه چيز در مورد اتومبیل ریيس جمهور جديد امريكا

۱۵ بهمن ۱۳۸۷

در روز های اخیر یکی از موضوعات مهم در واشینگتن غیر از مراسم و جزییات سوگند رییس جمهوری جدید آمریکا ، امنیت و حفظ جان اوست. از جمله تدابیر امنیتی برای اوباما ، این ماشینی است که تصویرش را می بیند. اوباماموبیل ماشینی با ویژگی های خاص است که تنها برای باراک اوباما رییس جمهوری جدید آمریکا ساخته شده است.
این ماشین شیشه های ضدگلوله به ضخامت ۳ اینچ (هفت و نیم سانتیمتر) دارد و بدنه آن مانند تانک ضخامتی حدود ۸ اینج یا بیست سانتیمتر دارد که ماشین را ضد بمب می کند.
در جلوی ماشین دوربین های با “دید شب” نصب شده و در عقب تفنگ و گاز اشک آور قرار دارد.
از نکات جالب دیگر این است که حتی چندین واحد خون برای اوباما در این ماشین تعبیه گردیده است تا در صورت لزوم از آن استفاده شود.
باک بنزین با فوم به جای بنزین معمولی پر شده که قابل اشتعال نباشد. با اینکه لاستیک ها ضد گلوله هستند اما رینگ ها طوری طراحی شده اند که حتی در صورت انفجار لاستیک ها به جای لاستیک عمل کنند.
حال که صحبت از ماشین اوباما شد ، بد نیست بدانید که اتومبیل قبلی باراک اوباما رییس جمهور انتخاب شده ایالات متحده جهت فروش در سایت Ebay عرضه شد.
قیمت اولیه این کرایسلر مدل سال ۲۰۰۵ در Ebay مبلغ ۱۰۰۰۰۰ دلار تنظیم شده و در حال حاضر یک مشتری قیمت یک میلیون دلار را برای آن پیشنهاد داده است. هیچ امضا یا یادداشتی از سوی اوباما در روی ماشین وجود ندارد. هزینه حمل ماشین به محل نیز باید توسط خود برنده مزایده پرداخت شود یا می تواند شخصا آنرا از شیکاگو در ایلینوی، محل فرمانداری قبلی اوباما دریافت کند.



لینک عکس در اندازه بزرگتر:

http://i42.tinypic.com/izx7vd.jpg


0 نظرات:

ارسال یک نظر