دانلود فایل با امکان Resume از Rapidshare بوسیله فایرفاکس

۲ اسفند ۱۳۸۷

شما برای دانلود از چه نرم افزار مدیریت دانلودی استفاده میکنید؟ Flashget ،IDM ،DAP و امثال اینها همگی از نرم افزارهای پرطرفدار مدیریت دانلود کاربران هستند. یکی از قابلیت های اصلی این برنامه امکان "ایست" در هنگام دانلود است. بدین شکل که میتوانید دانلود خود را در زمانی قطع و در زمانی دیگر ادامه دهید. اما ممکن است شما به هر دلیلی بر روی ویندوز خود دانلود منیجر نداشته باشید و یا حتی دانلود منیجر هم داشته باشید ، اما فایل مورد نظر را از سایتی نظیر Rapidshare دانلود کنید که به شما اجازه دانلود مستقیم را ندهد. در این زمان چه میکنید؟ چاره کار شما مرورگر فایرفاکس است! این مرورگر قدرتمند جدا از امکانات ایده آلش در مرور وب میتواند با ترفندی ساده امکان دانلود از هر جایی حتی رپیدشیر را با قابلیت Resume به شما بدهد! هم اکنون به معرفی این ترفند عالی میپردازیم.
بدین منظور:
بایستی اگر قصد دانلود فایل را دارید آدرس آن را در فایرفاکس وارد کرده یا آن را با فایرفاکس باز کنید.
همچنین نرم افزار مدیریت دانلود خود را غیرفعال کنید تا فایل مستقیمأ از طریق فایرفاکس شروع به دانلود کند.
پنجره Downloads فایرفاکس شما باز شده و فایل شروع به دانلود میکند.
اکنون به محلی که فایل شما در آنجا دانلود میشود مراجعه کنید ، خواهید دید که فایل با همان نام همزمان در حال ذخیره شدن در محل مورد نظر است و هر لحظه به میزان حجم آن اضافه میگردد.
اکنون فرض کنید ارتباط شما با اینترنت قطع شود. در این صورت همین میزان که از فایل دانلود شده بر روی هارد شما ذخیره میگردد.
اگر فایل از جایی همانند Rapidshare دانلود شده باشد شما دیگر امکان ادامه دانلود را نخواهید داشت.

در این زمان بایستی مراحل زیر را طی کنید:
به محلی که فایل ناقص موجود است مراجعه کنید.
بر روی آن راست کلیک کرده و Rename را انتخاب کنید. اکنون در انتهای آن و بعد از فرمت فایل ، عبارت part. را وارد کنید و Enter بزنید. دقت کنید بایستی در این حالت قابلیت نمایش فرمت فایلها در ویندوز فعال باشد (در My Computer از منوی Tools به Folder Options بروید. در تب View تیک گزینه Hide file extensions for known file types را بردارید).
پس از اینکار مجدد و از ابتدا مراحل دانلود فایل را طی کنید. به عنوان مثال در رپیدشیر مجدد آدرس را وارد کرده و پس از صفر شده تایمر و زدن دکمه دانلود ، خواهید دید که فایل از همان میزانی که قبلأ دانلود شده ادامه پیدا خواهد کرد.
دقت کنید در این روش نبایستی اطلاعات مربوط به فایرفاکس را به وسیله Clear Private Data پاک کرده باشید. همین طور در صورتی که خودتان قصد دارید دانلود را متوقف کنید میتوانید اینترنت را به شکل دستی Disconnect کنید (دانلود را Cancel نکنید).

برگرفته ازترفندستان

2 نظرات:

ناشناس گفت...

این رو تنهایی یاد گرفتین؟؟؟!!!
خود فایرفاکس انتهای فایلها این .part رو اضافه می کنه و احتیاج نیست شما اضافه کنید. اما اگر سایت مرود نظر مثل راپید باشه از ابتدا دانلود شروع خواهد شد

ناشناس گفت...

اول از چیزی مطمئن شو بعد بگو

IQ=0

ارسال یک نظر